Doğru Beslenmek Diyet Değil Yaşam Tarzıdır: Kadınların Kalp Sağlığını Korumaya Yardımcı Olan Harika Yiyecekler

Merhabalar. Kalp sağlığı uzmanları yaptıkları araştırmalarda kadınların beslenme şeklinin kalp sağlıklarını etkilediğini ve en iyi beslenme şeklinin Akdeniz diyeti olduğunu öne sürdü. Bu içerikte kadınların kalp sağlığını koruması için neler yapmaları ve hangi yiyecekleri tüketmeleri gerektiği listelenmiştir.

Sağlıklı günler dilerim.

Tarihsel olarak kalp hastalıklarının bir “erkek sorunu” olarak düşünülmesine karşın uzmanların söylediğine göre kalp hastalıkları bir numaralı kadın düşmanıdır.

Sidney Üniversitesi’nden araştırmacılar, 22.495 kadın ile 16 araştırma yaptılar ve Akdeniz diyetini uygulayan kadınların kalp hastalığı riskinin %24, ölüm riskinin ise %23 daha düşük olduğunu buldular.

Heart dergisinde yayınlanan bu bulgularda kadınların kalp sağlıklarında beslenmenin çok önemli olduğu vurgulandı. Kardiyovasküler alanda çalışmalar yapan Doktor Icilma Fergus, verdiği bir demeçte Akdeniz diyetinin kalp sağlığını korumaya yardımcı olduğunu, kötü kolesterolü ve kan şekerini düşürdüğünü belirtti.

Akdeniz diyeti ne diye soracak olursanız, bu diyet meyveler, sebzeler, otlar, kabuklu yemişler, fasulye, mercimek ve tam tahıllar gibi lif açısından zengin bitki besinlerine odaklanan bir beslenme şeklidir.

Araştırmalarda Akdeniz diyetinin menopoz dönemindeki kadınlar için de faydalı olabileceği ifade ediliyor. Ancak bu diyet, düşünülenin aksine uygulaması zor bir diyet değil. Akdeniz diyeti kısıtlama yerine lezzetli yiyeceklerin eklenmesine odaklanıyor.

Uzmanlar bunun bir “diyet”ten çok bir yaşam tarzı olduğunu belirtiyor. Peki, Akdeniz diyetinde yer alan ve kadınların daha iyi bir kalp sağlığı için yemeleri gereken yiyecekler nelerdir?

1. Ceviz

psu-gatsby-files-prod.s3.amazonaws.com

Ceviz, Amerikan Kalp Derneği’ne göre kardiyovasküler sağlığı iyileştirmeye yardımcı olduğu ve kalp hastalığı ve felç riskini azalttığı gösterilen omega-3 yağ asitleri açısından zengindir. Çalışmalar sağlıklı bir diyete ceviz dahil etmenin, yaşlandıkça hem fiziksel hem de bilişsel sağlığın korunmasına yardımcı olabileceğini gösteriyor.

2. Koyu Yapraklı Yeşillikler

Uzmanlar, koyu yapraklı yeşilliklerin magnezyum açısından zengin olduğunu ve harika bir lif ve protein kaynağı olduğunu belirtiyor. Bunlar arasında ıspanak, pazı, lahana, roka bulunur ve bunların çoğu hem çiğ hem de pişmiş olarak tüketilebilir.

3. Somon

Düzenli deniz ürünü tüketmenin daha düşük kardiyovasküler rahatsızlıklar ile bağlantılı olduğu düşünülüyor. Bir çalışmada, işlenmiş etten elde edilen kalorinin %3’ünün deniz ürünleri ile değiştirilmesinin kardiyovasküler hastalıktan ölme riskinin %31 oranında azalttığı görülmüştür. Somonun kalp hastalığı ve felç riskini azalttığını belirten Fergus, özellikle yabani somonun doymamış yağlar ve omega-3 yağ asitleri ile dolu olduğunu söylüyor.

4. Bezelye

Uzmanlar, Akdeniz diyetinin önemli bir bileşeni olan baklagiller arasında bakliyat, fasulye, mercimek ve bezelye olduğunu belirtiyor. Niasin iyi kolesterolü artırır ve kalp için mükemmel bir B vitaminidir. Niasin açısından zengin besinler arasında ise bezelye, avokado ve kabak çekirdeği yer almaktadır.

5. Zeytinyağı

Zeytinyağı, Akdeniz diyetinin temel taşıdır. Yemek ve beslenme editörü Largeman-Roth, ‘Antioksidanlar açısından zengin olan sızma zeytinyağı iltihap önleyicidir.” diyor. Largeman-Roth, zeytinyağının Akdeniz’de yaygın olarak tüketildiğini ve hem pişirme hem de fırınlama için kullanılabileceğini belirtiyor. Ayrıca salata sosları için harika bir malzeme olduğunu da ekliyor.

6. Nohut

Nohut Akdeniz mutfağında yaygın olarak bulunan başka bir besindir. Largeman-Roth, kalp sağlığı için harika bir gıda olmasının yanı sıra nohutun sağlıklı kiloyu ve sağlıklı bir bağırsağı korumaya yardımcı olduğunu söylüyor.

7. Yaban Mersini

Fergus, ‘Meyveler mükemmeldir çünkü harika besin değeri ve antioksidanlarla dolular’ diyor. Yaban mersini de anti-enflamatuar özelliklere sahiptir ve kalp hastalığı ve kan basıncı riskini düşürür. Ayrıca uzmanlar, C vitamini, potasyum ve demir gibi lif ve besinlerle dolu olduklarını da belirtiyor.

8. Balkabağı

Largeman-Roth, ‘Potasyum, kalp sağlığı için bir diğer önemli mineraldir, bu nedenle diyetin temel taşıdır’ diyor. Uzmanlar, potasyum ve lif açısından zengin balkabağının, kalp hastalığı riskinin azalmasıyla bağlantılı olduğunu belirtiyor.

9. İncir

Largeman-Roth, ‘İster taze ister kuru olsun, incirler bir besin deposudur’ diyor. Uzmanlar lif açısından zengin bu meyvenin Akdeniz mutfağında popüler olduğunu ve kadınların kalp sağlığı için önemli bir yiyecek olduğunu belirtiyor.

10. Arpa

Akdeniz diyetinin önemli bir parçası olan kepekli tahıllar arasında kahverengi pirinç, tam buğday, yulaf, kinoa, karabuğday ve arpa bulunur. Bunlar kolesterolü düşürmeye, kan şekerini dengelemeye ve bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı olur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir